fbpx

Hoe onderscheid jij je van je concurrenten?

De kans is groot dat je hetzelfde aanbod en dezelfde doelgroep hebt als enkele andere ondernemers in ons landje. Hoe kan je je dan onderscheiden? Hoe maak je dat mensen voor jou kiezen, ook al zijn de andere misschien zelfs goedkoper?​

Het antwoord: jouw eigen persoonlijk merk.​

Jij bent jij, zo lopen er echt geen twee rond. Je aanbod en doelgroep mag dan misschien hetzelfde zijn, je unieke zelve zorgt voor het verschil. Het zorgt ervoor dat je niet te kopiëren bent. Dat mensen voor je kiezen. Waarom? Omdat ze aangetrokken zijn tot wie je bent en waarvoor je staat! Net daarom is het zo belangrijk dat je echt werk maakt van je persoonlijk merk.​

Hoe maak je werk van een persoonlijk merk?​

Wat is je verhaal? Je hebt dingen meegemaakt in je leven die je gevormd hebben tot wie je nu bent. Misschien ben je alleenstaande mama, misschien ben je getrouwd met je jeugdliefde, misschien had je een moeilijke jeugd of misschien was je een zondagskind. Wat het ook is, het is jouw verhaal.​

Wat is je stijl? Hou je van sober, levendig, minimalistisch. Misschien heb je een afkeer voor roze, of geel of,…​

Wat is je persoonlijkheid? Je kan je persoonlijkheid testen om te weten waar je sterk in bent. Ik vind dat altijd eens leuk om te doen. Je kan een leider zijn, introvert, creatief, planner,…​

persoonlijke missie en visie

Wat is je creatieve proces? Hoe kom je tot je eindresultaat? Wat is jouw specifieke werkwijze? Waar leg je de klemtoon op?​

Wat zijn je passies? Wie weet speel je een aardig potje viool in je vrije tijd, of ben je een fervent kwisser.​

Wat is je ‘why’, je waarom? Aah, yup. Je wordt tegenwoordig om je oren geslagen met je waarom. En daar is een goede reden voor. Je waarom maakt duidelijk waar je naartoe wilt, waarom je doet wat je doet en wat je gemotiveerd houdt.​

Geef toe, de kans dat iemand op al deze domeinen exact hetzelfde is als jij, is bijzonder klein. Daarom vormen ze de perfecte basis om in te zetten voor je online zichtbaarheid.​

Dat is de kracht van een sterk persoonlijk merk.

PS: Hier kan je een online persoonlijkheidstest afnemen. Voor zij die het graag willen weten, ik ben een INFP – T oftewel ‘bemiddelaar’. Wat ben jij?

10 tips voor briljante branding foto's

10 tips voor briljante brandingfoto's

Ontdek in dit gratis e-book hoe je heel eenvoudig je eigen brandingfoto's kan maken, mét je smartphone. Gewoon helemaal selfie!